Saturday, December 4, 2010

Alasan positive Vs Negative


Bila bangun saja pagi nie, saya jadi terlalu malas nak bergerak. Saya sepatutnya mandi dan bersiap untuk ke gym jam 8 tapi saya masih tak bergerak dari katil. Masa nie saya reka berbagai alasan negative bagi membolehkan saya tak pergi gym. Untuk alasan negative saya boleh reka berpuluh-puluh alasan, tak perlu fikir banyak cepat je dapat
  1. Hari nie rasa tak sedap badanlah....tengok dahi sy panas nie, badan saya lemah je.
  2. Nie dah lewatlah, klu sy bersiap pun mesti jam 9 baru sampai gym...bla bla bla
  3. Alah...kalau hari nie tak pergi pun tak pe sbb 3 hari lepas dah berturut gi gym
  4. Seluar gym tak de lah, yg 2 tu masih blm kering sbb baru basuh semalam.
  5. Hari nie tak de mood lah, malas je
  6. Kalau sambung tidur best nie.....
  7. Bla...bla...bla
Macam2 alasan negative boleh keluar untuk melekakan saya untuk tidak bangun. Nak cari satu alasan positive supaya kita bangun memang payah. Akhirnya dapat satu....
  1. Kalau minggu nie tak dapat turunkan berat badan, malu kat pengunjung blog. Dah lah tiap-tiap minggu paparkan results kat blog, kalau minggu nie tak turun memang maluuuuuuu
So saya pun bangun dari katil, pakai baju dan pergi gym pada jam 9 pagi.

Siapa kata nak memotivasi diri nie senang....susah beb. Saya terpaksa join thebiggestloserclub untuk mendapatkan semangat dan paparkan setiap results diet saya kat blog untuk motivasi diri. Saya tak peduli orang nak kata saya nak menunjuk-nunjuk sedangkan tak hebat sangat penurunan berat saya berbanding dengan orang lain. Itu adalah MOTIVASI saya, pendorong saya.....tukang tolak saya bangun bila saya malas.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...