Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan 2

Waktu bekerja di pejabat telah dipendekkan 30 minit jadi saya boleh balik dalam jam 4 petang. Hari nie saya ambil kesempatan untuk balik awal dan pergi ke pasar malam Paya Jaras Sg Buloh untuk cari ikan dan sayur. Wahhhhh.....seronok kat sini sebab banyak sayur2 kampung dijual.....selain pergi ke bahagian pasar basah beli ikan, sayur dan buah.....saya langsung ke pasar ramadhan.....kat sini murtabak paling sedap ada dijual, kuih pelita dan bermacam-macam jenis manisan dan kuih muih ada dijual. Apabila sudah ada keazaman dalam diri.....semua jaudah berbuka nie saya tak terasa teringin untuk membeli....saya cari ikan bakar sahaja. Akhirnya jumpa satu gerai yang jual terubuk bakar......saya tengok ramai menunggu turn untuk dapatkan terubuk bakar.....mungkin sedap sangat agaknya sampai ramai sanggup menunggu. Saya pun tunggu jugak......lebih kurang 35 minit jugaklah baru saya dapat ikan terubuk bakar tu. Ini sahaja jaudah berbuka saya. tengok ikan nie besar betulkan....padanlah dengan harganya RM18 seekor.....saya hanya makan separuh sahaja....yang lain masuk peti.

Untuk hari berpuasa yang kedua nie makanan yang saya ambil adalah:-

Sahur

Milo panas + 1/4 cwn susu HL      238 cal
Instant oat                                     168 cal
low fat milk                                     62 cal
Dates                                            122 cal
Air suam-2 gelas

Iftar

Dates/kurma - 3 biji                       60 cal
Air suam - 2 gelas

Makan Malam

Ikan Terubuk bakar                       341 cal
Air suam - 1 gelas

Tengah malam

Watermelon - 4 potong                          161 cal
Air kosong - 1 gelas                            
Kurma/Dates                                          122 cal

Jumlah kalori adalah 1,274

Hari nie saya berjaya minum air sebanyak 7 gelas sahaja.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...