Wednesday, March 2, 2011

Gambar terbaru



Nie adalah gambar terbaru bila berat badan saya 66.8kg pada 28/02/2011. Saya dah lama simpan  baju dan seluar nie sebab tak muat nak pakai. Rasa happy sangat bila dapat pakai semula suit nie.....itupun seluarnya longgar. Baju nie saya bawak keluar bila masa mengemas pindah rumah tempohhari....bila pakai nampak ok....sebab tu terus ambil gambar.


Bermula dari 28hb Feb hingga akhir Mac nanti, saya berada di asrama. Salah satu keperluan tugas untuk kami sebagai pegawai mengetahui undang-undang so tengah belajar undang-undanglah nie......exam akhir tahun nie. Makanan kat asrama memang mengoda.....contohnya time lunch, disediakan 3 lauk (ikan, sotong/udang/ daging @ ayam), sup, sayur. Memang kena tahan je nafsu supaya tak termakan lebih. Kepada Rose yang tanya bagaimana saya diet....saya dah terangkan detail kat sini. Rose juga tanya samaada saya makan nasi atau tidak. Saya nie orang melayu....dah tentu nasi tak boleh tinggalkan. Saya makan nasi tapi dalam kuantiti yang sedikit.....dalam 1/4 cawan sahaja sehari. Jangan jadikan nasi sebagai musuh.....yang penting anda tahu berapa kalori makanan yang anda ambil.....tak guna anda tak makan nasi tapi anda makan mee goreng atau makanan lain yang sebenarnya berkalori agak tinggi juga.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...